Zalecenia po usunięciu zęba – chirurgia stomatologiczna Łódź

Drodzy Pacjenci,

wiemy, że zabieg ekstrakcji (wyrywania zęba) wydaje się być bardzo bolesnym i traumatycznym wręcz przeżyciem. Wielu z Państwa informuje nas o swoich obawach, których w gabinecie Arie Stomatologia (chirurgia stomatologiczna Łódź) nie bagatelizujemy. Zapewniamy Państwu specjalistyczną i profesjonalną opiekę chirurgiczną, nowoczesny sprzęt i narzędzia używane do zabiegów, innowacyjne metody regeneracji pozabiegowej (zachęcamy do przeczytania wpisu „Zabieg regeneracji tkanek za pomocą A-PRF w gabinecie Arie Stomatologia w Łodzi”) oraz opiekę nie tylko w trakcie, ale i po zabiegu ekstrakcji. Stosowanie się do zaleceń chirurga powinno uchronić Państwa przed przykrymi dolegliwościami związanymi niejednokrotnie z bólem pozabiegowym. Poniżej publikujemy zalecenia do których należy stosować się po usunięciu zęba.

Zalecenia po ekstrakcji zęba:

• Tampon założony w miejscu usuniętego zęba należy zagryź i trzymać przez ok. 30 minut w celu wytworzenia się i utrzymania skrzepu. Po upływie wskazanego czasu (30 minut) tampon należy usunąć z jamy ustnej.

• Przez ok. 2 godziny po ekstrakcji zębów nie należy pić i spożywać pokarmów, z uwagi na możliwość: wypłukania skrzepu oraz przypadkowego skaleczenia podczas jedzenia z powodu zaburzeń czucia spowodowanego wykonanym znieczuleniem.

• Po ekstrakcji przez kilka dni nie należy:

spożywać gorących pokarmów i pić gorących płynów, a jedynie zalecane są pokarmy i płyny chłodne, co ma przeciwdziałać:

– powstawaniu obrzęków tkanek miękkich,

– wystąpieniu krwawienia z zębodołu.

• Dodatkowo w celu zmniejszenia obrzęku tkanek miękkich i bólu, po zabiegu należy stosować zimne okłady na policzek i (lub) wargi w zależności od okolicy usuniętego zęba. Do zimnych okładów można zastosować: specjalne kompresy przystosowane do zamrażania, które można nabyć w aptece, zamrożoną butelkę plastikową z wodą owiniętą w ściereczkę lub mały ręcznik.

• Przez przynajmniej 2 doby nie należy: palić papierosów i pić alkoholu, ponieważ dym papierosowy i alkohol upośledza przebieg gojenia zębodołu, wykonywać ćwiczeń fizycznych.

• Wskazane jest stosowanie na gojący się zębodół preparatu Alfa Piana Pozabiegowa (można go zakupić w gabinecie przy rejestracji) lub innego preparatu, zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego.
  • Przeciwwskazane jest płukanie jamy ustnej przez kilka dni (ok. 7 – 10 dni) z powodu możliwości wypłukania skrzepu.

• W przypadku opracowania chirurgicznego rany poekstrakcyjnej (zeszyty zębodół) szwy należy usunąć w 7 – 10 dobie po ekstrakcji

(z wyjątkiem szwów rozpuszczalnych).

• W przypadkach bólu po ekstrakcji należy:

zastosować leki przeciwbólowe: Ibuprofen, Pyralginę lub inny lek albo

zgłosić się do lekarza stomatologa, jeżeli ból utrzymuje się dłużej niż 3 dni, ponieważ może to być objawem suchego zębodołu (wypłukanego skrzepu z zębodołu).

• Wskazane jest stosowanie codziennej higieny jamy ustnej (mycie zębów).

• Jeżeli po ekstrakcji zębów pojawią się inne, niepokojące Państwa objawy należy skontaktować się z lekarzem.

Chirurgia stomatologiczna Łódź Retkinia

Przypominamy, że w gabinecie Arie Stomatologia  w Łodzi (Retkinia) chirurg przyjmuje w każdy piątek w godzinach popołudniowych. Zapraszamy na konsultacje chirurgiczne, zabiegi ekstrakcji (usunięcia) zębów mlecznych, przednich, przedtrzonowych, trzonowych i zębów mądrości (ósemek). Wykonujemy również ekstrakcje zębów zatrzymanych, ekstrakcje z dłutowaniem oraz inne zabiegi chirurgiczne. Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi zabiegami chirurgicznymi w cenniku (TUTAJ).