Czy można leczyć zęby będąc w ciąży? Arie Stomatologia Łódź

Dentysta w ciąży Łódź

Ciąża nie jest czasem sprzyjającym inwazyjnym zabiegom stomatologicznym, ale jeśli zachodzi taka konieczność muszą zostać one wykonane. Wizyta u stomatologa niesie ulgę w bólu, pozwala uniknąć pogłębienia się problemu i zapobiega rozprzestrzenieniu się bakterii organizmie i ich dotarciu do płodu. Stany zapalne jamy ustnej u kobiety w ciąży, choroby przyzębia i ubytki próchnicowe mogą wpływać na zdrowie nie tylko mamy, ale i dziecka.

Dentysta w ciąży Łódź – kiedy najlepiej zadbać o zęby?

Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest zadbanie o zęby jeszcze przed ciążą. Warto wybrać się do lekarza dentysty, wykonać zdjęcie panoramiczne zębów, wyleczyć ubytki próchnicowe, choroby dziąseł i usunąć zęby zakwalifikowane do ekstrakcji. Później najbezpieczniejszym czasem na leczenie stomatologiczne jest II trymestr ciąży, ale jeśli w innym okresie coś niepokoi Pacjentkę to nie warto zwlekać z wizytą u dentysty. Kontrolę można wykonać na każdym etapie ciąży.

Leczenie stomatologiczne w ciąży.

Należy pamiętać, że próchnica nie zawsze boli. W czasie całej ciąży leczenie uznane za lekarza dentystę za niezbędne jest przeprowadzane z uwzględnieniem stanu Pacjentki. Lekarz zawsze stara się wykonać zabiegi w sposób minimalizujący ryzyko dla zdrowia dziecka.

Co dzieje się z zębami w ciąży? – odpowiada dentysta w ciąży Łódź

Warto również zauważyć, że w trakcie ciąży wzrasta poziom niektórych hormonów we krwi, co może powodować rozpulchnienie i tkliwość dziąseł, prowadzić do stomatopatii protetycznych, kłopotów z przyzębiem i zwiększać podatność na rozwój próchnicy. Z tymi problemami również warto zgłosić się do lekarza dentysty.

Czy można leczyć zęby będąc w ciąży? Dentysta w ciąży Łódź – artykuł Dziennik Łódzki

Gabinet Stomatologii Kosmetycznej – Mistrzowie Urody 2018 Dziennik Łódzki

Artykuł „Czy można leczyć zęby będąc w ciąży? – dentysta w ciąży Łódź” jest częścią cyklu, który będzie co tydzień publikowany w dodatku o zdrowiu Dziennika Łódzkiego. Publikacja możliwa jest dzięki Państwa głosom na nasz gabinet w plebiscycie Mistrzowie Urody Dziennika Łódzkiego 2018. Dziękujemy za przyznany nam tytuł Gabinetu Stomatologii Kosmetycznej 2018 i możliwość podzielenia się z Państwem naszą wiedzą na temat leczenia stomatologicznego.

O plebiscycie Mistrzowie Urody Dziennika Łódzkiego: https://arie-stomatologia.pl/gabinet-stomatologii-kosmetycznej/

gabinet stomatologii kosmetycznej 2018

Łódź, Pienista 41G lok. 17 os. Retkinia
www.arie-stomatologia.pl Tel: 884-053-111