Znieczulenia w stomatologii – czyli, jak uniknąć bólu podczas wizyty u dentysty?

W gabinecie Arie Stomatologia zdajemy sobie sprawę z tego, że strach przed dentystą najczęściej ma swoje podłoże w kojarzeniu zabiegów dentystycznych z bólem. Strach ten dotyczy osób w każdym wieku i bardzo często jest na tyle paraliżujący, że skutecznie zniechęca do wizyt u dentysty. Dlatego ważne jest by zastosować dobre znieczulenie u dentysty w Łodzi.

Myślenie, że omijając dentystę, unika się bólu jest jednak błędne! Dlaczego? Bo nieleczone zęby będą bolały. A leczenie u naszego lekarza w Arie Stomatologia w Łodzi nie musi! Jak uniknąć bólu podczas wizyty u dentysty? Wystarczy poprosić o znieczulenie.

Skuteczne znieczulenie stosowane przez naszych lekarzy w gabinecie Arie Stomatologia pozwala na całkowicie bezbolesne przeprowadzenie procedur leczniczych. W zależności od rodzaju zabiegu i lokalizacji zęba, w naszym gabinecie w Łodzi, obierana jest inna technika znieczulenia.

Znieczulenie u dentysty w Łodzi – powód do strachu?

Każdy z nas ma inny próg odczuwania bólu, który dodatkowo podlega zmianom pod wpływem czynników takich jak stres, zmęczenie, nastrój czy utrzymywanie się dolegliwości bólowych od dłuższego czasu. Wielu pacjentów gabinetów stomatologicznych w Łodzi stresuje się podaniem znieczulenia równie mocno, co samym zabiegiem i rezygnuje ze znieczulenia, zgadzając się równocześnie na niepotrzebne nieprzyjemności. A przecież ból bez względu na jego siłę można zahamować za pomocą znieczulenia, którego wykonanie też nie jest bolesne.

Jak dobierane jest znieczulenie u dentysty w Łodzi?

W przypadku zębów w szczęce oraz zębów przednich w żuchwie (kły i siekacze) każdy dentysta w Łodzi proponuje znieczulenie nasiękowe, które jest najczęściej wystarczające. Znieczulenie nasiękowe polega na zdeponowaniu środka znieczulającego w okolicy zęba. Na początku lekarz dentysta znieczula powierzchniowo błonę śluzową przy użyciu preparatu schładzającego. Dzięki temu ukłucie igły nie jest bolesne. Następnie delikatne i niespieszne deponowuje środek znieczulający w okolicę zęba, który będzie leczony. Znieczulenie nasiękowe ma decydujący wpływ na bezbolesność procedury.

Przy zabiegach dokonywanych na przedtrzonowcach oraz trzonowcach żuchwy wymagane jest znieczulenie przewodowe nerwu zębodołowo dolnego. W trakcie działania tego znieczulenia znoszone jest czucie połowy wargi dolnej, połowy języka oraz części policzka. Ustępuje ono około 2-3 godziny po zabiegu.

Kolejnym rodzajem znieczulenia stosowanym w gabinecie stomatologicznym jest znieczulenie domiazgowe. Jego wykonanie jest możliwe w czasie leczenia kanałowego. Podobnie jak znieczulenie śródwięzadłowe, znosi ono czucie w obrębie tylko jednego zęba. Niestety, wykonanie znieczulenia domiazgowego jest przez moment bolesne, dlatego stanowi jedynie alternatywę w przypadku braku działania znieczulenia nasiękowego.

strzykawka darmowy obraz pixabay

Źródło: pixabay.com

Uwaga!

Każdy dentysta w Łodzi potwierdzi, że w przypadku zaawansowanych nacieków zapalnych i stanów ropnych leki znieczulenia miejscowego działają słabiej. Dzieje się tak przez obniżenie pH tkanek chorej okolicy, co powoduję gorsze przenikanie leku do komórek nerwowych. Ponadto, znieczulenie u dentysty w Łodzi znosi jedynie czucie bólu, pozostawiając częściowo czucie dotyku. Dlatego w czasie zabiegu usuwania zębów odczuwany jest ucisk i rozpieranie. Nie należy tych nieprzyjemnych i niestety, nieuniknionych odczuć mylić z bólem