Wpływ palenia papierosów na stan jamy ustnej. Interwencja Antynikotynowa Arie Stomatologia Łódź

W ramach akcji „Profilaktyka Raka Jamy Ustnej” prowadzonej przez gabinet Arie Stomatologia w Łodzi we współpracy z Fundacją „Z uśmiechem przez życie” informowaliśmy Państwa o:
– podstawowych informacjach na temat nowotworów jamy ustnej,
– diagnostyce,
– profilaktyce,
i o czynnikach zwiększających ryzyko zachorowania wśród których wymienia się m.in. palenie i żucie tytoniu. Cały tekst dostępny jest tutaj→ CZYTAJ WIĘCEJ. Wpływ palenia papierosów na stan jamy ustnej jest bardzo negatywny. Jakie są konsekwencje zdrowotne palenia?

Wpływ palenia papierosów na stan jamy ustnej.

Nałogowe palenie może powodować: przewlekłe zapalenia błony śluzowej i przyzębia, zwiększoną podatność błony śluzowej na mikrourazy – powstawanie nadżerek i owrzodzeń, utrudnione gojenie po zabiegach stomatologicznych i chirurgicznych, suchość jamy ustnej, nieprzyjemny zapach z ust, żółknięcie i osłabianie się zębów, wzmożone odkładanie się kamienia nazębnego i inne dolegliwości w jamie ustnej. Co więcej palenie i żucie tytoniu ma bardzo silne działanie silnie kancerogenne. Możliwość zachorowania na raka jamy ustnej u palaczy jest aż 18-krotnie większe niż u pacjentów niepalących. Wpływ palenia papierosów na stan jamy ustnej jest więc jednoznaczny.

Drodzy Pacjenci, jeśli Państwo palą, szczerze namawiamy do rzucenia nałogu! Korzyści związane z zaprzestaniem palenia są ogromne. Zadbają Państwo dzięki temu o swoje zdrowie i urodę oraz zmniejszy się ryzyko zachorowania przez Państwa na choroby nowotworowe.

Gdzie szukać pomocy w zaprzestaniu palenia? Terapie antynikotynowe.

Dostępne są różnorodne terapie antynikotynowe. W zależności od siły nałogu mogą Państwo stosować farmakoterapię lub zdecydować się na wspomagającą psychoterapię behawioralno-poznawczą. Pomocy w rzuceniu palenia mogą Państwo szukać m.in. tutaj:

Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym801 108 108 → więcej informacji (https://www.centrumdobrejterapii.pl/materialy/telefoniczna-poradnia-pomocy-palacym/)

Zachęcamy również do zapoznania się ze stronami na temat walki z uzależnieniem od nikotyny:

Rzucanie palenia, nie zawsze jest łatwe i niekoniecznie musi się udać za pierwszym razem. Najważniejsze to nie poddawać się i dalej walczyć o swoje zdrowie. Korzyści z niepalenia będzie wiele: poprawa stanu zdrowia i sprawności fizycznej, lepsze samopoczucie i wygląd, zmniejszenie ryzyka zachorowania na liczne choroby m.in. na nowotwory jamy ustnej, nienarażanie rodziny na wdychanie dymu papierosowego, oszczędność pieniędzy i wiele innych.

Drodzy Pacjenci, unikajcie dodatkowych zagrożeń zdrowotnych. Palenie szkodzi zdrowiu!

Źródła:
www.zusmiechem.org.pl/